26 Aralık 2012 Çarşamba

İgor Skorsky kimdir?



        Igor Ivanovich Sikorsky 






Igor Sikorsky 25 Mayıs 1889’da Kiev’de (Rusya İmparatorluğu) doğdu. Bir doktor ve psikoloji profesörü olan Ivan Alexeevich Sikorsky ile tıp mezunu bir annenin 5 çocuğunun en küçüğüydü. Sikorsky'nin babası İvan, Rus ve Polonyalı bir aileden geliyordu, hem babası hem de dedesi Rus-Ortodoks rahibiydi.


Igor Sikorsky'nin annesi Mariya Stefanova Sikorskaya'nın babası Ukraynalı annesi ise Rustu ve bir doktordu ancak çalışmıyordu. Igor okula gitmiyor ve evde annesi tarafından eğitiliyordu. Eğitim esnasında annesi özellikle Leonardo da Vinci sanatı ve yaşamı olmak üzere sanat konusuna ağırlık veriyor ve Jules Verne'nin öyküleri ile de bunları destekliyordu. Leonarda da Vinci’nin resimlerinden ve Jules Verne’nin hikayelerinden büyülenen Igor, uçan model nesneler tasarlamaya başlamış, 1901 yılında, henüz 12 yaşındayken lastik bant ile çalışan bir küçük helikopter yapmayı başarmıştı.


Kız kardeşinin maddi desteğiyle aerodinamik üzerine eğitim görmek ve helikopterini oluşturacak aksamları satın almak için Paris’e gitti ve 1909’da üç silindirli 25 beygirlik bir Anzani motosiklet motoruyla Kiev’e geri dönerek ilk helikopterini inşa etti. 

Fakat, bu girişiminde başarılı olamadı. 1910 yılının Şubat ayında, aynı motorları S-1 adlı küçük bir uçak üzerinde kullandı, fakat S-1 de hiçbir zaman havalanmayı başaramadı. S-2 ve ondan daha büyük olan S-3, sadece kısa bir süre için havalanabilse de, 50 beygirlik motoruyla S-5 1911 yılının Mayıs ayında tam anlamıyla havalanmayı başardı. 100 beygirlik Argus motoruna sahip olan S-6 ise 1911 yılının Kasım ayında uçmaya başladı. 


1912’de Igor Sikorsky Petrograd’daki Russia Baltic Railroad Otomobil Fabrikası’nın baş mühendisi oldu. Ürettiği S-6-B için Rusya ordusundan küçük bir sipariş aldı ve dört motorlu büyük bir uçak üzerinde çalışmaya başladı. S-21 13 Mayıs 1913’te havalandığında, Igor Sikorsky dünyanın ilk dört motorlu uçak pilotu statüsüne kavuştu. Daha büyük bir model olan S-22, 1913’ün Aralık ayında yolcu taşımaya başladı. Bombardıman uçağı versiyonu da 1914’te faaliyete geçti ve 1915’te Rusya İmparatorluğu Hava Kuvvetleri ile savaşa katıldı. 1918’deki Bolşevik Devrimi nedeniyle hem pozisyonundan hem de vatanından ayrılmak zorunda kalan Igor Sikorsky, 1919’da New York’a yerleşti. 
Roosevelt Field, Long Island yakınlarındaki bir çiftlikte kurulan ve hurdalıklara atılmış ordu malzeme ve aksamlarını toplayan Sikorsky, Aero Engineering Corporation’ın Amerika için ürettiği S-29A ilk uçuşunu 1924’te gerçekleştirdi. 1925’te, şirket Sikorsky Manufacturing Corporation adını aldı ve aralarında ileride geliştirilecek amfibi uçak ve deniz uçakları için örnek teşkil eden S-34’ün de bulunduğu pek çok yeni dizaynı hayata geçirdi. Sikorsky’nin helikopter kontrolleri üzerindeki kararlı çalışması, sonunda dünyaya sağlam, kullanışlı, çok yönlü bir uçuş aracı kazandırdı. Igor Sikorsky, mücadeleler ve başarılarla geçen onurlu bir yaşamdan sonra, 1972’de 83 yaşındayken hayata veda etti.


Hem sabit kanatlı hem de özellikle helikopterler olmak üzere havacılığın bir çok konusunda öncü olmuştur. Yaptığı en önemli havacılık keşifleri 1913 yılında dünyanın ilk çok motorlu uçağı, uçan botlar ve helikopterler olmuştur.

 ABD'ye göç ettikten sonra 1923 yılında Sikorsky Havacılık Mühendisliği Şirketi'ni (Sikorsky Aero Engineering Corporation) Long Island'daki bir çiftlikte kurdu ve 1930'lu yıllarda Pan American Havayollarına ait uçan tekneleri geliştirdi. 1939 yılında ilk Amerikan güvenilir helikopteri olan ve günümüzdeki helikopterlerlerde kullanılana benzeyen rotor sistemiyle donatılmış Vought-Sikorsky VS-300'yi geliştirdi.

0 yorum:

Yorum Gönder